TILAUSINFO - Toimitusehdot

Toimitusehdot 10.12.2014 -

(18.9.2015 muutettu maksuvälittäjän tietoja)

Kuluttajakaupassa noudatamme kuluttajansuojalain määräyksiä.

Yritys ja yhteisömyynnissä noudatamme kauppalain säännöksiä.

Elinkeinonharjoittaja ja yhteystiedot

Myyjänä tällä sivustolla toimii:

Tilaustavat

Voit suorittaa tilauksesi monella tavalla, ostoskoria käyttäen, sähköpostilla, puhelimitse, faxilla, yhteystiedot on mainittu yllä.

Antaessasi tilausta, muista ilmoittaa sähköpostiosoitteesi ja jokin puhelinnumero mistä sinut saa tarvittaessa kiinni (mieluiten kännykkänumero). Mikäli tilaamaasi tuotetta ei ole normaalin toimitusajan puitteissa saatavilla, olemme sinuun yhteydessä.

Toimitusaika

Tuotteiden toimitusajat ovat mainittu tuotteiden esittelysivuilla. Mikäli jostain syystä emme pysty toimittamaan normaalin toimitusajan puitteissa, olemme sinuun yhteydessä. Toimitusaikakoodien selitykset löytyvät sivulta http://www.paratronic.fi/ta.shtml

Maksutapa

Yksityishenkilöt

Varastotavaroiden ja pienempien tilaustavaroiden maksun voit suorittaa valintasi mukaan joko

  • MasterCardVisa ElectronVisaVisa, Visa Electron tai MasterCard -luottokorteilla.
    Syötät luotto-/maksukorttisi tiedot suoraan maksupalveluntarjoajanamme toimivan Paytrail Oy:n SSL-suojatulle maksulomakkeelle salatussa yhteydessä. Luottokorttisi numero ei välity meille lainkaan! Lisätietoja "MasterCard Secure Code"-todentamispalvelusta Luottokunnan sivuilta Käytämme luonnollisesti myös "Verified by Visa" sekä "MasterCard Secure Code" -todentamispalveluja vähentääksemme asiakkaidemme riskejä.
  • Tavaran mukana tulevan laskulla pankkiin tai noutaessasi lähetyksen postista/matkahuollosta, riippuen tilauksen arvosta. Pidätämme oikeuden päättää toimitammeko tavarat laskulla vai postiennakolla/jälkivaatimuksella.
  • Poikkeustapauksissa ennakkolaskulla, jolloin lähetämme sähköpostitse pdf-laskun, jonka voit maksaa vaikkapa verkkopankissasi. Tällöin tavara lähetetään kun maksusuoritus on saapunut tilillemme.

Liitimien ja muiden arvokkaampien tilaustavaroiden maksu:

  • Näistä tahdomme yleensä etumaksua noin puolet ennen kuin annamme tilauksen eteenpäin, loput maksetaan toimitettaessa. Asia sovitaan tapauskohtaisesti.
Yritykset ja yhteisöt

Kunnille ja valtion laitoksille tai vastaaville julkishallinnon yksiköille toimitamme laskulla, maksuehto 14 pv netto.

Yrityksille toimitamme joko jälkivaatimuksella tai laskulla (14 pv netto), riippuen yrityksen luottotiedoista, historiasta ja tiedossa olevasta maksukäyttäytymisestä.

Verkkolasku, vain yrityksille/yhteisöille. Voit saada laskun kirjanpitoosi verkkolaskuna. Ilmoitat vain tilatessasi Y-tunnuksesi, verkkolaskun välittäjäsi tunnuksen ja saajatunnuksesi. Lähetämme laskut Finvoice-muodossa, lisätietoja verkkolaskuista saat pankkiyhdistyksen sivuilta http://www.pankkiyhdistys.fi/verkkolasku

Maksupalvelutarjoaja

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7, Innova 2, Lutakonaukio 7, 40100 Jyväskylä, Puhelin: 0207 181830

Arvonlisävero

Kaikki sivuillamme mainitut hinnat sisältävät arvonlisäveron 24%, myös toimituskulujen osalta.

Toimituskulut ja toimitustapa

Toimituskulut

Toimitus tapahtuu yleensä valintasi mukaan joko Postin tai Matkahuollon kautta, tai tarpeen mukaan myös muilla tavoin. Suuret kaapelikelat toimitetaan yleensä Kiitolinjan kautta.

Tilausmääräsi ei vaikuta toimituskuluihin. Esimerkiksi jos tilaat 5 kpl tuotetta jonka toimituskuluiksi on mainittu Toimituskulu alkaen 2.90, lisätiedot kassalla. , maksat edelleen toimituskuluja vain yhdestä kappaleesta.

Mikäli tilaat useita erilaisia tuotteita, maksat vain yhdet toimituskulut, suurimman/arvokkaimman tuotteen mukaisesti. Esimerkiksi jos tilaat tuotteen X Toimituskulu alkaen 2.90, lisätiedot kassalla. ja tuotteen Y Toimituskulu alkaen 7.40, lisätiedot kassalla. , maksat toimituskuluja yhteensä vain Toimituskulu alkaen 7.40, lisätiedot kassalla. mukaisesti.

Kokonaisrahdin eri toimitustavoilla näet helpoiten kun lisäät kaikki tuotteet ostoskoriin, ja menet kassalle.

Posti toimitustavat

Kirje/Posti

  • KirjejakeluToimitetaan kirjeenä kotiin saakka, tai omaan postiisi, mikäli lähetystä ei voida toimittaa esimerkiksi paksuuden takia postiluukusta sisään. Mikäli tilauksessa on niin paljon tuotteita, että niitä ei voi lähettää kirjeenä, toimitus tehdään pakettina omaan postiisi.

Nouto Postin pakettiautomaatista

  • Posti pakettiautomaattiPaketti toimitetaan valitsemaasi Postin pakettiautomaattiin, josta voit noutaa paketin. Saat tekstiviestin saapuneesta lähetyksestä, joten matkapuhelinnumero on välttämätön. Lisätietoja automaateista Postin nettisivuilta.

Nouto Postin noutopisteestä

  • Posti noutopistePaketti toimitetaan valitsemaasi Postiin tai muuhun Postin noutopisteeseen, josta voit noutaa paketin. Saat tekstiviestin saapuneesta lähetyksestä, joten matkapuhelinnumero on välttämätön. Lisätietoja postin palvelupisteverkostosta Postin nettisivuilta.

Nouto omasta Postista

  • Oma postiPaketti toimitetaan osoitteesi mukaiseen omaan postiisi, josta voit noutaa paketin. Saat tekstiviestin saapuneesta lähetyksestä, tai puhelinnumeron puuttuessa saapumisilmoituksen kirjeenä. Lisätietoja postin palvelupisteverkostosta Postin nettisivuilta.

Postin kotiinkuljetus yksityishenkilölle

  • Postin kotiinkuljetusPaketti toimitetaan perille vastaanottajan kanssa sovittuna ajankohtana, muista siis antaa matkapuhelinnumerosi. Jakelu suurimmissa kaupungeissa klo 21 mennessä, muualla klo 14 tai 17 mennessä. Lisätietoja Postin nettisivuilta.

Postin toimitus yritysosoitteeseen
(Express Business Day, 14-paketti)

  • Express Business DayPaketti toimitetaan perille yritysosoitteeseen, posti ei sovi jakelusta etukäteen Jakelu klo 14 mennessä. Lisätietoja Postin nettisivuilta.

Jos tiedossamme on sähköpostiosoitteesi, saat tiedon tuotteiden lähettämisestä sähköpostilla.Pakettilähetysten ID-numeron perusteella voit seurata lähetyksen kulkua internetistä postin kotisivuilta http://www.posti.fi/lahetystenseuranta/ .

Pakettilähetysten saapumisilmoitus tulee tekstiviestinä, muista siis antaa matkapuhelinnumerosi. Tarkemmat postien osoitteet aukioloaikoineen löytyvät postin työkalujen avulla http://www.posti.fi/henkiloasiakkaat/postipalvelee/palvelupisteet/ .

Toimitusaikakyselyn voit tehdä myös postin sivuilla http://www.posti.fi/henkiloasiakkaat/postipalvelee/tyokalut/toimitusaikakysely/ Lähtötoimipaikka on yleensä 63100 tai 60000.

 

Matkahuolto

Nouto Matkahuollosta

  • Matkahuolto, noutoMatkahuollon pakettien noutopisteinä toimivat Matkahuollon omat myymälät, MH-asiamiehet, Siwat, Valintatalot ja Euromarketit. Sinua lähimmät noutopisteet voit tarkistaa Matkahuollon toimipaikkahausta, http://map.matkahuolto.fi/map24mh/tphaku
  • Mikäli et ole antanut tietoa haluamastasi noutopisteestä, paketti toimitetaan osoitteesi mukaiseen Matkahuollon omaan myymälään tai MH-asiamiehelle.
  • Pakettien saapumisilmoitus tulee tekstiviestinä heti, kun paketti on noudettavissa, muista siis merkitä tilaukseen matkapuhelinnumerosi. Mikäli et ole antanut matkapuhelinnumeroa, saapumisilmoitus tulee myöhemmin kirjeenä.

Matkahuolto, jakopakettiMatkahuolto Jakopaketti

  • Jakopaketti kuljetetaan vastaanottajalle asti.
  • Muista merkitä tilaukseen matkapuhelinnumerosi, niin tarvittaessa kuljettaja voi ottaa yhteyttä.

 

Jos tiedossamme on sähköpostiosoitteesi, saat tiedon tuotteiden lähettämisestä sähköpostilla. Pakettilähetysten ID-numeron perusteella voit seurata lähetyksen kulkua internetistä matkahuollon kotisivuilta http://www.matkahuolto.fi .

Muut toimitustavat

Nouto Kuortaneelta

  • Voit luonnollisesti myös noutaa tilauksesi varastoltamme, mutta sovi noudosta aina etukäteen.
  • Osoite Heikkiläntie 26, 63130 Mäyry.
  • Ajo-ohjeita voit katsoa Googlen kartasta

Muut

  • Suuret kaapelikelat toimitetaan yleensä Kiitolinjalla, voit kysyä toimituskulut näistä etukäteen, verkkokauppamme ei osaa näitä laskea.
  • Voimme luonnollisesti toimittaa myös muilla toimitustavoilla tarpeen mukaan. Tällöin meille aiheutuneet kulut lisätään laskuun.
  • Lähetettäessä tuotteet vastaanottajan rahtisopimuksella, perimme laskulla pakkaus- ja lomakekuluja 1.50 euroa, ja vastaanottaja maksaa rahdin sopimuksensa mukaisesti.

Kuljetusvauriot

Kuluttajat

  • Kuljetuksessa, ennen luovutusta tapahtuneista vaurioista vastaamme me.
  • Vaaranvastuu tavarasta kuuluu kuluttajalle, kun tavara on vastaanotettu, eli olet vastannottanut sen joko kuljetusliikkeeltä, tai noutanut meiltä.
  • Mikäli huomaat lähetyksen olevan rikki, avaa lähetys heti tavarankuljettajan läsnäollessa ja vaadi merkintä vaurioista kuljetusasiakirjoihin. Ota sitten yhteyttä meihin, niin sovimme kuinka asia hoidetaan kuntoon. Älä missään tapauksessa lähetä tuotetta takaisin ilman yhteydenottoa etukäteen.

Yritykset/Yhteisöt

  • Vaaranvastuu tavarasta kuuluu ostajalle, kun tavara on meiltä luovutettu rahdinkuljettajalle, tai olet noutanut tuotteet meiltä.
  • Jos tuotteet ovat vahingoittuneet kuljetuksessa, on kuljetusliike korvausvelvollinen. Mikäli huomaat lähetyksen olevan rikki, avaa lähetys heti tavarankuljettajan läsnäollessa ja tee tavarankuljettajalle vahinkoilmoitus.

Peruuttamisoikeus

Kuluttaja-asiakkaat

  • Kuluttaja-asiakkailla on 14 vuorokauden peruuttamisoikeus kaupalle syytä ilmoittamatta, alkaen siitä kun tavara on vastaanotettu.
  • Peruuttamisoikeus koskee ehjissä alkuperäispakkauksissa olevia käyttämättömiä, myyntikuntoisia, naarmuttomia ja kolhuttomia varastovalikoimaamme kuuluvia tuotteita.
  • Peruuttamisoikeus ei koske asiakkaalle tilauksesta valmistettuja, määrämittaan katkaistuja tai muutoin asiakkaan toiveiden mukaisesti valmistettuja tai muunneltuja tuotteita, tai asiakkaalle erikseen hankittuja varastovalikoimaamme kuulumattomia tuotteita.
  • Tarkempaa tietoa peruuttamisoikeudesta löydät peruuttamislomakkeesta.

Yritys-/yhteisöasiakkaat

  • Yritys/yhteisöasiakkailla ei lähtökohtaisesti ole kaupan peruuttamisoikeutta. Näistä sovitaan aina erikseen tapauskohtaisesti.

Takuu

  • Kunkin tuotteen mahdollinen takuu on mainittu tuotteen esittelysivulla.
  • Takuu ei rajoita lakisääteistä virhevastuuta.

Huolto ja tuki

Ennen yhteydenottoa

  • Lue käyttöohje
  • Tarkasta paristot/akku. Älä pelkästään vaihda "uusia" paristoja, vaan varmista uusissa paristoissasi on varmasti riittävästi jännitettä. Yleensä pöytälaatikoista löytyneissä ei ole, ja uusissakin on joskus viallisia mukana. "Takuukorjaukseen" lähetetyistä laitteista, joissa vika on vain tyhjissä paristoissa, veloitamme rahdit ja paristot.
  • Huomioi sääasemissa, että yleensä paristonvaihdon yhteydessä on tehtävä virtakatko sekä sisä- että ulkoyksiköille. Lue käyttöohjeesta tarkemmat ohjeet.
  • Tarkasta tuotteen esittelysivulta, onko siellä lisätietoa kokemastasi ongelmasta.
  • Jos tarvitset varaosia, yleisimmin tarvittavat varaosat voit tilata suoraan tuotteen esittelysivulta.
  • Myös monia muita varaosia löytyy suoraan hyllystä, kysy.
  • Jos ongelmasi ei ratkea edellämainituilla keinoilla, tarkasta ennen yhteydenottoa laitteesi malli.
  • Älä missään tapauksessa lähetä laitetta meille ennen yhteydenottoa, useimmiten ongelma ratkeaa opastuksella.
 


Paratronic Oy, Heikkiläntie 26, 63130 Mäyry, Finland
Puh. 0400 - 297 526
avoinna ma-pe klo 9.00 - 16.00
paratronic@paratronic.fi
www.paratronic.fi
© 2005 - 2017 Paratronic Oy

Kaikki hinnat sisältävät arvonlisäveron 24%


Paratronic Oy, AAA-luottoluokitus    Paratronic Oy, Suomen vahvimmat   Paratronic Oy, harmaata taloutta vastaan